Jak wybrać najlepsze casque PC do call center?

2019-06-04

W call center lub biurach obsługi klienta konsultanci używają profesjonalnych casque USB – dzięki nim mogą sprawnie obsługiwać wszystkie połączenia telefoniczne, równocześnie pracując także na komputerze. Na rynku dostępnych jest wiele opcji sprzętu tego typu – jakie parametry powinien posiadać profesjonalny zestaw dla biznesu?


Micro casque USB https://www.axtelheadsets.com/fr/micro-casques/uc – uniwersalne rozwiązanie do komunikacji


W większości firm kontakt z klientem jest bardzo ważną częścią działalności – niektóre z nich posiadają własne call center lub dział obsługi, których zadaniem jest stała obsługa połączeń telefonicznych. Niezależnie, czy jest to dział sprzedaży, informacji, reklamacji czy związany z inną dziedziną, sprawna obsługa na wysokim poziomie pozwala firmie wiele zyskać. Podstawowym wyposażeniem konsultantów jest w takim przypadku najczęściej komputer stacjonarny lub telefon IP oraz micro casque USB, dedykowane dla unified communications, które pozwalają na sprawną realizację wszystkich połączeń. Profesjonalne modele wyposażone w mikrofon występują w wersji mono lub stereo – model na dwoje uszu pozwala maksymalnie odgrodzić się od otoczenia i mocniej skupić na prowadzonych rozmowach, natomiast wersja na jedno ucho znacznie ułatwia pracę, jeśli konsultant musi zarówno obsługiwać połączenia, jak i kontaktować się ze współpracownikami lub klientami stacjonarnie.


Redukcja szumów i inne technologie stosowane w profesjonalnych casque PC

Jakość dźwięku przekazywanego i odbieranego przez casque PC powinna być jak najwyższa, to od niej bowiem zależy standard obsługi klienta. Konsultant, który dobrze słyszy swojego rozmówcę, będzie pewniejszy siebie i skuteczniejszy. To, jaki dźwięk odbiera klient, jest kwestią kluczową – jeśli słyszy szumy i zakłócenia, może zniechęcić się do rozmowy. Słyszalne dźwięki z tła robią także nieprofesjonalne wrażenie. Z tego względu warto zdecydować się na sprzęt wyposażony w technologię redukcji szumów, która nie dopuszcza do zbierania przez mikrofon hałasu z otoczenia. Jest to niezwykle przydatne w call center oraz większych biurach, gdzie równocześnie pracuje wiele osób, a natężenie hałasu jest spore.


Funkcje ułatwiające obsługę połączeń telefonicznych


Casque audio USB przeznaczone do call center posiadają także wiele dodatkowych funkcji, które znacznie usprawniają pracę konsultantów. Dzięki dobrze dobranemu sprzętowi, pracownik może szybciej odbierać połączenia oraz sprawniej regulować ważne podczas pracy parametry, co przekłada się na lepsze wyniki. Do przydatnych rozwiązań zaliczają się np. piloty z przyciskami funkcyjnymi, dzięki którym jednym ruchem ręki użytkownik może zmienić głośność rozmowy, zakończyć lub odebrać połączenie, a także wyciszyć mikrofon. Niektóre modele posiadają także funkcję plug and play, dzięki której automatycznie instalują się na urządzeniu, do którego zostają podpięte. Sprawia to, że można z nich korzystać na wielu urządzeniach, nie tracąc czasu na konfigurację sprzętu.

Ochrona słuchu i rozwiązania wpływające na komfort użytkowania casque PC

Micro casque PC to także rozwiązanie, które powinno być wygodne i bezpieczne dla użytkownika. Jako podstawa wyposażenia konsultantów w call center czy biurach obsługi klienta, jest wykorzystywane przez wiele godzin dziennie, nie może więc być zbyt dużym obciążeniem dla kręgosłupa oraz słuchu użytkownika. Z tego względu producenci stosują różnego typu rozwiązania, zwiększające komfort i bezpieczeństwo użytkowania słuchawek. Przykładem jest niska waga sprzętu, uzyskiwana dzięki zastosowaniu lekkich materiałów oraz duże możliwości regulacyjne, pozwalające na maksymalne dopasowanie rozmiaru urządzenia do głowy użytkownika. Do ochrony słuchu służą m.in. specjalne technologie, które niwelują nagłe skoki natężenia dźwięku, mogące powodować problemy ze słuchem.